Ipad-skal / Ipad-shell





Titta vad jag hittade på Hemtex i helgen!

Har i ett år längtat efter ett broderbart ipad-skal och tittat längtansfullt på iphonefodralen som gått att brodera, det har varit så orättvist. Men plötsligt när jag kikade in i centrum för lite fönstershoppande så såg jag fodralen, de låg lite snett bakom men de fanns!

Mönstren som följde med var dock inte så spännande. Det var fyra olika Hello Kitty-motiv och Gud vet hur många stygn i en enhetlig bakgrundsfärg, tristeli trist trist! Ägnade lördagskvällen åt uträkning av fodralets storlek samt att konstruera början på mönstret och efter det bar det av.

Broderar traditionella mönster med dova färger (vad jag hade hemma), kommer uppdatera blogg med hur skalet utvecklas.


Look what I found at Hemtex (a Swedish home textile chain) this weekend, an embroidery-set for an iPad-shell!

As long as I have seen the iPhone shell I have been longing for one in iPad-size. This Saturday when I was window shopping I found them, they were hidden in the back but I saw them!

The patterns that came with the shell wasn't really the most in interesting ones I have seen, four different patterns with Hello Kitty with god knows how many stitches in one colour.

Stitching traditional Swedish patterns but with soft colours (I had them at home), will update the blog with how the pattern will develop.


No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...