Virkar igen / Crocheting again


Hemma, sjuk i influensa och har nu varit liggande sedan i torsdags. Hade inbillat mig att jag bara hade ont i halsen men åkte dit så det small om det på kvällen. Som tur var så har jag bara missat en skoldag och haft ordentligt med tid på mig att vara sjuk, så skönt!

Jag har inte haft något liknande på flera år, feber i fem dagar och totalt utslagen. Tvingades gå och handla mat andra dagen (tomt kylskåp) och undrar nu hur ofta kortterminalerna desinficeras (om alls) och hur många  jag smittade.

Mellan hostattackerna och allt snytande så har jag hunnit med att virka lite och det har varit trevligt.

At home, got a cold (influenza) and I have now been staying at home since Thursday. I fooled myself that it only was a sore throat but it turned bad that very evening. Luckily I have only missed one day of school and therefore had time to be sick, so great!

I haven't had something like it for several years, fever five days and really sick. Had to go to the grocery store to get some food and I'm now wondering how often (if at all) they clean the credit card terminal and how many that caught my cold.

When I wasn't coughing and blowing my nose I have had some time to crochet, so nice to have time to crochet a little.

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...