Mot slutet / Reaching the end

Det känns som om jag virkat för evigt och det tar aldrig slut, hur klarade jag av att göra min förra på ungefär en månad? Kanske minns jag fel men jag har för mig att det gick en hel del snabbare då än det gör nu... Soligt igen, har haft lite tur med vädret när jag ska fota så bilderna är en aning missvisande då det vanligtvis är molnigt och ganska kallt för årstiden.

Fortsätter oroa mig, vad händer om garnet tar slut? Jag vill så gärna göra en spetskant runt om och ett par korta ärmar (med spetskant). Egentligen är jag ingen spets-människa men man måste som avsluta sådana här saker med någon typ av kant, det ser inte ut klart annars, som om man gjort 95% av arbetet och sen sa "Äh, jag orkar inte...". Hoppas att garnet räcker men annars så går det väl lösa på något sätt.

It feels like I have been working on this forever and it does not seem to end any time soon, how was I able to make my previous one in about one month? Maybe I do not remember it correctly but it think that I finished the garment much faster then.... Sunny again, I have been lucky with the weather when taking photos for the blog so it is not really as good as you might think, it is usually cold and cloudy (much more like the weather in early May than in the middle of the summer).

Still worried about the yarn, will it be enough to make a lace border and two short sleeves (with a lace border)? I am not really a lace-person but some garments do not look good without some sort of edge, it looks sloppy, like you finished 95% of it and then said "Eh, why bother?" and tossed it aside. I really hope that I have enough yarn but if not, I will have to find a way to solve the yarn-problem.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...