Finsk blandning / Finnish mix


För några veckor sedan var jag iväg och visade spinnrockar och spann lite i Gallejaur, detta blev resultatet. På den gamla så blev det lite lila garn, som det syns så ryms det inte så mycket på de spolarna och jag blev faktiskt tvungen att använda två! Det är egentligen ingen stor sak men det innebär att det blir en skarv i garnet som jag kunde undvikit, men om jag struntar i det så måste jag säga att resultatet blev väldigt bra.

A few weeks ago I was asked to show hand spinning in Gallejaur and this was the result. I made some purple yarn on the old spinning wheel and you can see how little I was able to fit on the spool, to make it possible to spin all of it I was forced to use a second one! Though that is not a big thing I really dislike it, it means a break in the yarn which could have been avoided but if I overlook that the yarn did turn out perfect.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...