Krossad / Crushed



Besökte mina föräldrar under julhelgen och när jag gick ut för att ta några bilder av soluppgången, se inlägget från den 25 december, så halkade jag på isen och föll som en fura. Olyckligtvis verkar det som att kameran kom i vägen för fallet så när jag öppnade kameraväskan låg motljuskskyddet i bitar. Ja ja, tänkte jag och började planera för att köpa ett nytt men det visade sig att de är riktigt dyra. Det blev till att samla ihop bitarna, limma ihop allt med smyckeslim och dra en bit washi-tape runt alltihop. Färgen går väl an men nog ångrar jag att jag inte beställde svart tape när jag ändå köpte andra färger innan jul.

Visited my parents during the holidays and when I went out to take a photo of the sunrise, see the post from 25th of December, I slipped on the ice and fell down. Hit my elbow, back, and my head, and somehow landed on my camera and crush my lens hood. It turns out that these things are really expensive so I collected all of the parts, glued them together with jewellery glue and taped it with washi-tape. The colour is acceptable but I must admit that I regret not buying black tape when I ordered some other colours just before the holidays.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...