Flätor / Cables


Fick för mig att jag skulle sticka ett par strumpor när jag nu ändå hade tillgång till lite garn som bara ligger men det blev lite svårt. Först och främst hade jag inte tillräckligt många stickor i 2,75 mm så en av dem är 3 mm, och sedan fanns inte en enda flätsticka i huset så då blev jag lite kreativ. Tog en ensam strumpsticka (oavsett vilken storlek rundstickor jag letat har inget set varit komplett men det var kanske lika bra, då slipper jag skämmas över att ha förstört den). Tycker att det varit svårt med de vanliga stickorna då maskorna bara glidit av så jag gjorde en starke man-övning och böjde en sticknål till ett U med ren handkraft och jag måste säga att jag är riktigt nöjd!

Got it in my head that I should knit a pair of socks when I had some leftover yarn that was just sitting there but it was not as easy as it sounds. I swear, there are not a complete set of dpn needles in the house so I had to make do with what I had which was four 2.75 mm and one 3 mm needle. The next problem was that I could not find a single cable needle so I had to find another solution. Fortunately I have been thinking about making my own for a while since I have had a bit of a problem with stitches sliding of the conventional ones so I made one. Pretended to be one of the strong men who bend metal and made an U out of a needle that had lost its buddies and I am really satisfied with the result!

Vänligast / Best,
Sara

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...