Lånade sticknålar / Borrowed knitting needles

Äntligen har jag börjat med min jättetröja av Kampes 3-trådiga ullgarn. Till skillnad från alla andra kläder jag stickar och syr åt mig själv har jag denna gång valt att göra ett plagg i antracit, modellen skulle helt enkelt inte göra sig lika bra i svart. Spolat upp en härva och lånat mammas rundstickor 7 mm, hinner jag inte klart den innan jag reser söderut blir det till att trä över tröjan på ett snöre.

Finally I have started to knit my giant sweater out of the 3-ply from Kampes. In contrast to all other pieces of clothing I make for myself, this one is grey. The sweater would not look as good as it could in black. Made a ball of yarn and borrowed my mothers 7 mm knitting needles, if I am not finished when travelling back home I will have to put all of the stitches on a piece of string.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...