Färdiga flätor


Så blev det färdiga och det tog ingen stund alls! Paret blev klara igår kväll, jag förvånades nästan över hur snabbt det gått men då de bara är pulsvärmare så förvånar det nog ingen.

Pulsvärmare i flätstickning

Strumpstickor 3mm
Sandnes Alpacka (50g 110m) 25g (bara 25g!)

Lägg upp 42 maskor (eller ett antal delbart med 7)
v1  *4r,3a, upprepa från*
v2  *4r,3a, upprepa från*
v3  *4r,3a, upprepa från*
-------------
v4  *Placera 2m på hjälpsticka bakom arbetet, sticka 2r, sticka 2r från hjälpstickan, 3a
       upprepa från *
v5  *4r,3a, upprepa från*
v6  *4r,3a, upprepa från*
v7  *4r,3a, upprepa från*
v8  *4r,3a, upprepa från*
-------------
Upprepa v4-8 7gånger och avmaska med ett varv räta så "avmaskningsflätan" vänds utåt, fäst trådar och du har ett par supersnabba (och flätstickade!) pulsvärmare :D

Sticka gärna pulsvärmarna och blogga om dem men tänk på att länka tillbaka till mitt mönster. Upptäcker du något fel i mönstret, skriv en kommentar så ska jag kolla upp det så snabbt jag kan :)

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...