Repade upp / Frogged it




Skäms litet, det är andra gången jag stickar med olika färger i ett mönster och självklart gick det inte så bra... Var så rädd att dra åt stickningen för hårt så att den blev för tight att jag stickade alldeles för löst, typiskt!
Så där satt jag i tisdags kväll och upptäckte att tröjan höll på att bli ett totalt misslyckande, kl 22.30 bestämmer jag mig för att repa upp HELA mönstringen (hade dock bara hunnit en sisådär 20-25 varv men det var tillräckligt!), jag satt ända till klockan ett på onsdagsmorgonen och repade för allt jag var värd och här ser ni resultatet.


I'm ashamed, this is the second time I knit with different colours in a pattern and of cause it all went pear-shaped... I was so afraid that the knitting would be to tight (I like to pull the yarn a bit hard) so I knitted the pattern far to loose, I hate my self!


In the late evening (22.00) I discovered that this would not work and frogged the pattern, it took me the best part of three hours and this is the result.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...