Nya sockar / New socks


Här ser ni sockan jag började sticka på när jag var i Japan. Stickar ett diskret diamantmönster som gör sig väldigt bra med detta garn. Hade jag inte varit så rädd för att bli tagen för terrorist på planet så skulle jag ha tagit med mig stickningen ombord. Tyvärr fegade jag ur och har därför en bra bit kvar innan jag blir klar med dessa sockar (och visst är mönstret vackert!).

Here's a pic of my new sock-knitting that I started on when I travelled to Japan. The pattern is a simple diamond-pattern that's perfect for this type of yarn. If I hadn't been so afraid to be seen as a terrorist (a knitting terrorist, LOL!) I would have brought my knitting on the plane. Well, I didn't dare to and because of that I now have a lot of knitting to do before I get another pair of socks (and the diamond-pattern is so beautiful!)

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...