Sockgarn / Sockyarn




Tog bilen upp till Arvidsjaur i fredags för att gå på A-smällen. I princip alla butiker flyttar ut lite av sitt sortiment på gatan och har specialerbjudanden. När jag strosade runt (är alltid dit då jag jagar gamla smycken, böcker och tidningar) så upptäckte jag att garnbutiken hade lagt ned och att delar av sortimentet reades ut hos en annan butik. Hittade några nystan tunt sockgarn som jag köpte till priset av 20 kr styck, det blev mycket garn...


Went up north to Arvidsjaur last Friday, it was the big shopping weekend (almost all of the shops moves some of their stock outside and have great prices). When I walked trough the city looking for old jewellery, books and magazines I saw that the local yarn shop had gone out of business and that the yarn was on sale at another shop. I found some skeins thin sockyarn that I bought (about 2.5 USD each), I bought a lot of yarn...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...