Nystat garnet / The yarn is winded




Nystade garnet då jag snart tänkt börja på projektet. Inte för att jag ska klaga eller så men nog tycker jag att garnet håller lite låg kvalitet i förhållande till vad jag betalade för det. Gissar att det är kardad ull, att det är det som gör att garnet blir så luddigt, och är väldigt glad i att jag ska blanda upp det med lite annat garn när jag ger mig i kast med att använda det.
I made a ball out of the yarn since I'm planning on using it soon. Not that I don't like it but it was expensive and I would like it to be better when I paid so much for it. I'm guessing that it's carded wool, that's why the yarn is so fuzzy, and I'm really happy that I'm using two yarns for the project.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...