Stickar foten / Knitting the foot





Såhär ser det alltså ut efter att jag börjat sticka efter hälen. För ett år sedan tipsade en dam hos en stickbutik om att de upplockade maskorna skulle stickas vridna för att ge ett bättre resultat.

Tyvärr brydde jag mig inte om hennes tips utan antog att det bara var dumheter så jag avstod från att göra hälarna som hon föreslog. Det var nog en aning arrogant och, som det visade sig senare, dumt. Efter ett antal fula hälar så gjorde jag som hon rekommenderade och helt plötsligt blev de hur fina som helst!


This is how it looks after I've knitted the heel.  A year ago a lady in my local yarn shop gave me a tip about how to make the heel and she said that I should knit the heel with twisted stitches.

Unfortunately I didn't care about it and believed that I knew best so I didn't try her idea. I was a bit arrogant and, as it later showed, stupid.  After a few very ugly heels I made a pair of socks using her technique and they turned out just perfect!

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...