Börjat att virka / Started crocheting


Nu har jag äntligen börjat virka på min eeeh, kofta? Då jag ska virka en stor rektangel på cirka 52x200cm så lade jag upp lite över 52cm och började virka. De första varven såg allt bra ut och sedan krympte det, något så förbaskat! Nu sitter jag här med en bredd på närmare 44-45 cm och att repa upp är det inte tal om, jag får helt enkelt virka en kant på nåt kul sätt och sedan göra en spetskant på det. Det är inte som jag tänkte det men det ska nog gå bra ändå.

I have finally started to crochet my, what should we call it, cardigan? As I am crocheting a big rectangle with a size about 52x200cm I started to crochet 52cm. The first rows looked good but after a while it started to shrink, a lot! Now my with is closer to 44-45cm and frogging it is out of the question, I will have to crochet a border and then crochet a lace edging on that. Well, it is not going according to plan but I believe that it will turn out just fine!

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...