Kanten / The edge




Kampen mot koftan fortsätter, håller just nu på med förlängningsbiten för att få rätt bredd.

Som jag tidigare skrev så hade jag börjat virka på min kofta och allt såg bra ut men döm av min förvåning när bredden krympt när jag kommit 30-40cm in i virkningen! Då garnet var jobbigt att repa så fick jag helt enkelt besluta mig för att virka en kant, som kommer avslutas med en spets, nä nu ska jag fortsätta så att den kanske blir klar någon gång.


The fight against the cardigan is still going strong, currently I am crocheting the edge to get the right width.

As I earlier wrote the width looked good in the beginning but after about 30-40 centimetres it had shrunk. Since the yarn is very hard to frog I had to decide to crochet an edge about 10cm before crocheting the lace edge. Well, I better get going so I will finish it soon...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...