Gelehallon och en underkjol / Jelly raspberries and a petticoat

Äter inte så mycket godis nu för tiden men blev så sugen på något sött så jag köpte en liten förpackning gelehallon. Ganska goda men inte så att jag vill köpa fler av dem vilket är praktiskt när man ska skära ner på sockret.

I do not eat that much candy any more but I wanted something sweet so I bought a small box of jelly raspberries. Somewhat tasty but not enough to make me buy any more soon which is great when cutting down on sugar.

Sista sömmen på min underkjol. Gick kanske loss lite väl mycket med säkerhetsnålarna men jag ville prova den innan jag sydde ihop den. Om jag ska vara ärlig så blev jag tvungen att korta av den lite efter fotot så de om något visar på hur viktigt det är att prova plagget innan man syr ihop det.

The last seam on my petticoat, maybe I went a bit over the top with the number of safety pins but I wanted to try it on before sewing it. To be honest, I had to shorten it a bit after taking the photo which shows the importance of checking the length before sewing.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...