Regnbågssocka / Rainbow sock


Regnbågsfärgat strumpskaft stickad med flätor. Strumpan visas på ett ben. / Rainbow coloured cable-knitted cuff. The sock is showed on a leg
I våras köpte jag lite garn och det måste man väl ändå använda upp? Försöker använda upp mitt garnlager för jag har upptäckt att det är lite för stort för mig. Beslöt mig för att flätsticka ett par sockar och innan jag visste ordet av hade jag stickat ett långt skaft, igen.  Vis av erfarenhet lade jag upp fler maskor och fick mig ett skaft som passar bättre.

I bought some yarn this spring and why not use it now! I am trying to shrink my stash so why not use some yarn to knit a pair of socks? Started knitting and before I knew it, I had another long cuff again. The cuff is knitted with cables and much wider than the one I had to frogg. I have learned from my mistakes so I made sure to cast on more stitches than I thought I would need.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...