Tvätt


Nu har jag tvättat sjalen samt hängt den på tork. Hade inget ulltvättmedel så jag använde milt oparfymerat schampo istället, är det bra nog åt mitt hår skulle jag tro att det är det bra nog åt min sjal. Kunde inte låta bli att ta en närbild då glansen i sjalen kom fram så fint i solskenet.

Efter att jag hängt upp sjalen kikade jag runt litet och hittade massor av vitsippor.


Nu dröjer det inte länge till sommaren, tänk vad skönt att äntligen få väva i sin egen takt samt saker man faktiskt ser fram emot att väva utan att någon lägger sig i. Nu ska jag titta ut i vårsolen och plocka in sjalen, jag hängde upp den dyblöt för 2 timmar sedan och som solen skiner tror jag att den är helt torr nu. Tar troligtvis en liten promenad i vårsolen och plockar lite vårblommor :D

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...