Ännu mera ull


Fastnade i färgträsket rejält och skvabbar runt med färg så fort jag får möjlighet. Dessa är de två senaste, gult och turkos ger den mest fantastiska gröna färg, det är så att man nästan blir lite småkär. Har jag tur så hinner jag kanske färga lite mer ikväll (det börjar dra ihop sig till flytt söderut och annars hinner ullen nog inte torka :(. Får köpa lite färg där nere å låna ett kök med fläkt så kan jag nog fortsätta men tills dess så måste jag ha ett litet lager...


Annars så spinner jag av den rosa/röda ullen jag visade i föregående inlägg och såhär börjar det se ut:


1 comment:

  1. Det där ser riktigt fint ut tycker jag! Färgtokig som jag är blev jag sugen på att färga lite. Sticka något fint av det där, en bikini kanske?
    / Tant Grön

    ReplyDelete

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...