Tillbaka på skolan

Nu har jag äntligen fått undan lite skolarbete och kan berätta om senaste tidens äventyr :D.

Vävmässan har kommit och gått, det var en ganska intressant upplevelse men jag måste erkänna att jag tror att Väv 08 var lite större (och bättre!). Bara idén om att ha hela hålligånget på Åhaga var lite dåligt tänkt, det var trångt och en del orelevanta utställare (om man jämför med Leksand), lite väl mycket broderier och stickgarner för att vara en vävmässa...

Som det kanske är känt så blev festkvällen något av ett fiasko, hörde att de sålde omkring 300 biljetter för mycket och många tvingades stå under hela kvällen. Själv hade jag tur och fick plats vid ett bord men jag tycker ändå att 350 kr var lite väl tilltaget för den kvällen (en plasttalrik med lite kallskuret, en brödbit, en gaffel och ett glas spite [för oss som inte drack vin]), med tanke på majoriteten av deltagarnas höga ålder så borde de som organiserade festkvällen tänkt om och antingen förlagt det hela i en större lokal eller sålt färre biljetter. Jag undrar hur många av oss som var på festkvällen som kan tänka sig att gå på nästa, inte många skulle jag tro...


Nog sagt om vävmässan och nu till vad jag gör när jag inte pluggar.

Tyvärr har jag inte så mycket fritid som förut men jag försöker ge mig lite tid till att skapa lite nu och då. Just nu så håller jag för fullt att vänja mig vid min nya spinnrock, en Loüet S10, men det blir lite ojämnt. Vet inte riktigt om det beror på att jag inte är van vid spinnrocken eller om det beror på att jag använder spinnandet för att varva ner och släppa på stress och ilska, kanske är lite av båda...

Upptäckte en glädjande sak i söndags, Ica har tagit hem rödkål! Denna fantastiska grönsak som är så god har äntligen kommit in för hösten och jag passade självklart på att köpa ett så fort som möjligt och göra sallad :D.

Det är väl kanske inte en sallad i ordets vanliga bemärkelse men likväl väldigt god.

Riv ner 1/8 rödkålshuvud med osthyvel i bunke (det ska vara tunna skivor)
Tillsätt:
1 litet paket keso
1 två skedar creme fraiche (ca ½dl)
lite salt och peppar
senap efter smak
Blanda
Smaka av och justera tills det passar din smak
Låt mogna täckt i kylskåp

Detta är fantastiskt gott med syltad rödlök och julskinka men i väntan på det så är det ett fantastiskt mellanmål bara som det är.

Nä nu ska jag dra på mig långkalsongerna och ge mig ut på äventyr i höstvädret :D

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...