Babykofta / Baby cardigan





Stickar en liten babykofta av lite snorgult garn jag hade liggande. Det är två nystan Du Store Alpakka som jag köpte för några år sedan så jag hoppas att det räcker! Har haft det liggande sedan dess och här om dagen hittade jag det igen. Två nystan är lite för lite för något åt mig, för att inte tala om att det egentligen inte är min färg men jag tänker att en baby kan inte protestera så det blir perfekt!

Knitting a baby cardigan out of some mustard yellow (in Sweden we call it snot-yellow) I had in my stash. I have two skeins from Du Store Alpakka that I bought a few years ago so I'm hoping that thats enough! Two skeins is a small amount if I would have knitted something for myself and definitely not my colour so I decided to knit something for a baby, they can't protest so it's going to be perfect!

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...