Tusen och en natt / One Thousand and One Nights





Uppsatsen är inlämnad och jag har första riktigt lediga dagen på jag vet inte hur länge. För att fira har jag köpt lite garn (det är svårt att låta bli) som var på rea. Stickar av drops Kid-Silk och resultatet ska bli en sjal, en röd sjal!

För några veckor sedan när jag var helt inne i att skriva uppsats behövde jag en stund för mig själv och byggde en koja på biblioteket av en fåtölj, en fönsterbräda, två böcker och en sjal. Kojan blev fin (och mysig!) men jag kände att den saknade något, det något var att sjalen borde vara röd med guldfrans! Så när jag kilade förbi en av garnbutikerna som rear ut sin drops såg jag några nystan i denhär röda färgen och förstod att det var dags att göra den. I och med att jag är helt slut i huvudet (och vill att den ska bli klar snabbt) stickas den i bara räta och i ett okänt antal maskor, men det kommer jag räkna när den tiden kommer...

My thesis is done and I'm having my first day off in a loooong time. To celebrate this special occasion I bought some yarn (it's hard not to :P) that was (and is) on sale. The yarn is drops Kid-Silk and its going to be a shawl, a red one!

A few weeks ago I was so stressed out that I needed a few minutes for myself and therefore I built a fortress of an armchair, a windowsill, two books and a shawl. The fortress was so cosy but it was lacking something, the shawl needed to be red and have a gold fringe! When I was walking through one of my LYS I saw this wonderful red colour and knew that it was time to make it. Since I'm so confused and tired after presenting my thesis I'm knitting it as simple as I can, only knit-stitches, and in an unknown number of stitches that I will count when I'm thinking straight again.



- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...