God Jul! / Merry Christmas!




Så är julen här igen och detta år firas julen med en av tidernas fulaste julgranar, den är rent av sanslöst ful!

Christmas is here again and this year I am celebrating by looking at one of the ugliest Christmas-trees of all time, it is painfully ugly!




Fortsätter sticka på koftan, det hade nog i ärlighetens namn gått snabbare om jag ägnat lite mer tid åt att läsa beskrivningen... Är inne på kragen och har hittills repat upp den tre gånger då jag envisats med att sticka först och läsa sedan. Nu har jag läst och jag vägrar att repa upp en endaste gång till, nu ska jag lyckas!


I am still knitting my cardigan, if I am completely honest it might have been done by now if I had used more time to read the pattern... I am knitting the collar now and have so far frogged it three times since I have stubbornly been knitting first and reading later. I have now read the pattern and I refuse to frog it again, I shall succeed!

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...