Halvvante och lussekatt / Fingerless gloves and saffron buns






Datorn är fortfarande sönder och jag har haft alldeles för mycket att göra med lilla uppsatsen (läraren ville ha omkring 15 sidor) så det har inte blivit så mycket tid över för att blogga tyvärr.

Min LYS (lokala garnbutik, mitt stammisställe Stickat & Klart i Borås) fyllerfemton i dagarna och firar med garnrea med 20% på allt garn (om jag minns rätt). Köpte ett nystan Sandnes Mini Alpakka och stickar ett par halvvantar. Stickade ett par för ungefär fyra år sedan men bara några månader senare försvann de, jag slutade aldrig sörja...

Hur som så tickar jag ett par nya och mumsar på stans bästa lussebullar (Lulu's). Jag har aldrig tidigare ätit lussebullar med kardemumma i men det funkar, kanske lite för väl :P. Så snart jag ska baka saffransbullar så ska jag testa att baka dem med kardemumma för att se om jag klarar av det :).

The computer is still broken and I have had so much to work on with my paper (the teacher wanted it to be about 15 pages) so there has not been so much time left to blog unfortunately...

My LYS (Stickat & Klart) is having a sale, the shop is turning fifteen years old and therefore they are having a sale, with (I think) 20% on all yarn! Bought a skein of Sandnes Mini Alpakka to knit a pair of fingerless gloves. I knitted a pair of these about four years ago but they disappeared just a few months afterwards, I never stopped mourning them...

Well, I am knitting a new pair and eating the best saffron buns (Lucia buns?) in town (Lulu's). I have never eaten saffron buns with cardamom but it works, and it works well! I will have to give it a try when I am baking buns the next time :)


- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...