Garn på rea / Yarn on sale


Tog en paus från bloggandet då skolan krävde all min tid men nu är jag tillbaka och förhoppningsvis så kommer jag få möjlighet att blogga lite oftare än tidigare i vår. 

Nu till det viktiga! Under Maj månad hade Garnstudio/Drops (vad heter de egentligen?) rea på ullgarner, gissar att de vill göra sig av med lite lager inför sommaren och lösgöra lite pengar för nya kollektioner av garn. För att dra nytta av detta så passade jag på att beställa lite Baby Alpaca Silk som jag tänker göra en kofta av i någon typ av Chanel-inspirerad design. Som vanligt slängde jag iväg beställningen sista dagen av reapris men jag hade tur och lyckades få tag i allt jag behövde ändå! Nu gäller det bara att hoppas på att jag även stickar koftan, där brukar det vara problem för mig.

Took a break from blogging as I needed to focus on my schoolwork but now I am back and I will hopefully be able to blog a bit more often than earlier this spring.

Now to the important part! During the month of May Garnstudio/Drops (what is the company called, seriously?) had a sale on wool yarn, probably to get rid of a bit of stock before summer and get some money to invest on new collections of yarn. Taking advantage of the event, I decided to buy some yarn, Baby Alpaca Silk, that I am planning to use when making a Chanel-inspired cardigan. As usual I ordered my yarn in the last minute, just before the sale ended, and was lucky enough to get hold of enough yarn. Now it is all up to me to knit the cardigan, something that often seems to be a problem for me.



No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...