Långa strumpor till nya stövlar / Long socks to new wellies


Stickar ett par nya sockar, ett längre par som passar till mina nya gummistövlar. Jepp, var tvungen att skaffa ett nytt par stövlar då jag upptäckte flera hål i mina favoriter. Trist att de gick sönder men det gav mig en bra orsak att köpa garn och stick ett par nya trevliga sockar som passar.

Köpte två nystan och började sticka. Använder stickor 4,5 mm kommer projektet gå hur fort som helst!

Knitting a new pair of socks, a longer pair to go with my new wellies. Yeah, had to get a pair of new wellies the other day. Discovered a number of holes in my beloved boots so I had to get a new pair and what better time to knit a new pair of long thick socks!

Bought two skeins of yarn and started to knit. With 4.5 mm knitting needles, this project will probably not take that long!

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...