Ny kofta? / New cardigan?

Besökte Syfestivalen i Göteborg för ett tag sedan och föll inte för en enda garnsort. Lyckligtvis så jag kollade vad som fanns på lagret hemma och hittade detta garn. Ingen aning om hur gammalt det är men nog är det vackert (och billigt!).

Visited the Sewing Festival in Gothenburg a while back and did not find a single skein of yarn that I liked. Fortunately I have a bit of yarn at home so when looking for something interesting I found this one. No idea how old it is but it is beautiful (and cheap!).



Stickar en prov med olika strukturer men har nog fallit för den senaste, den som har en fjäll-struktur. Det syns kanske inte så bra på bilden men när jag börjar sticka på den riktiga koftan så ska jag nog lyckas få en bättre bild. Skulle gärna börja sticka på koftan men sticknålarna är usla, kabeln som är mellan stickorna är av gummi och går trögt som bara den! Tyvärr finns inga andra hemma så jag har beställt ett par så att jag kan sätta igång, i väntan på det så får jag väl sticka på den stora tröjan...

Knitting a sample with different structures and  I have fallen in love with the last one, the one that looks like scales. You might not be able to see it right now but I do hope that I might be able to take a better photo when I knit the cardigan. I would love to start knitting it right now but I do not have the tools for it. The knitting needles I am using right now has a rubber cable between them and it kind of sticks to the yarn making it impossible to knit fast. Unfortunately I do not have a decent pair of needles at home so I have had to order a pair, I guess that I have to knit my giant sweater until I get them...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...