Ull till fultröja / Wool for an ugly sweater

Såg en riktigt ful tröja, en tröja stickad av en massa olika typer av garn och förstod med ens att jag behöver en. Jag har ingen aning om hur den personen gjorde den (och så tappade jag bort bilden) så jag planerar att sticka hela tröjan med tunt garn och tjocka sticknålar, och göra olika "fläckar" med andra garner (tänk intarsia). Ett av garnerna jag tänker använda kommer jag spinna av min fina handfärgade blå ull och resten får jag söka efter i olika garnbutiker.

Saw a really ugly sweater, a sweater knitted with a lot of different types of yarn and I realised that I needed one. I have no idea how that person made it (and I lost the picture) but I am planning to knit it using a thin thread and thick needles, and knit patches here and there using a different yarn (think intarsia). One yarn I am planning to use is a hand spun yarn out of this wool, and the rest I will look for at different yarn shops.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...