Några förkylda dagar senare



Äntligen på bättringsvägen efter några dagars forskning på näsduksområdet, några förkylningar till och jag kan doktorera...

Just innan förkylningen bakade jag lite kakor inspirerad av kakfatet på Vänga Café och njöt av de värmen men dagen efter var det kört (ja, glasyren blev lite väl, ährrm, rosa men den gjordes under förkylningens första timmar, har smakat kakan men då jag fick bihåleinflammation kände jag ingenting men jag har fått höra från säker källa att den var god).

Nu har jag legat och sovit, ätit och snytt mig för att göra allt i min makt för att bli bättre. Under de få korta vakna stunderna (då jag varken ätit eller utforskat olika papperskvalitéer ur den förkyldes perspektiv) har jag fållat en mattstump, fortsatt på halsbandet och bläddrat i gamla sticktidningar i jakt på en chanelinspirerad jacka och en tajt stickad klänning med ärmar.

I den röda skålen nedan hade jag hemgjord rabarberkräm med bullbitar i, bland det godaste som finns :D. Halsbandet ska jag återkomma till när jag monterat ihop det, hur nu det ska gå till (har inte kommit fram till det riktigt än men jag får gnugga geniknölarna ett slag).



Jag har nästan givit upp de nya stickmagasinen, modellerna är tråkiga och det verkar ofta som om de gjort plagget några storlekar för stort så därför kör jag hårt på 30- till 60-talsmönster som jag hittar lite här och där. De nya tidningarna gör mig faktiskt besviken och ledsen, var tog alla roliga plagg vägen? Nu är allt likadant, jag börjar misstänka att de kör samma modeller fast i nya garner efter ett tag...


No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...