48 meter tyll


Nu är den äntligen klar!
Efter ett års vånda har jag äntligen vågat sy klart underkjolen och nu kan jag börja med att sy kjolar och klänningar till den. Då 48 meter snedremsor kostar en del (och jag inte hittade något annat än enfärgat) valde jag att göra egna av en bit blommigt tyg.
När underkjolen var klar tycket jag att den var aningen slapp men när jag tvättat den och hängt ut den på tork blev den fluffig igen :D.

Är just hemkommen från Borås där jag tittat mig omkring och fått skavsår (varför får jag alltid skavsår när jag ska titta på nya städer inför ev studier?).
Tittade in på Textilmuseet och blev fascinerad av de intelligenta textilierna, att värme kan ändra färgen så tydligt trodde jag inte. Nu gäller det bara att hitta sådant tyg så att jag kan sy något kul :D

När jag hade lite tid över i stan smet jag in i en garnbutik nära textilhögskolan och köpte 12 st Garnstudios Silke-Tweed på rea (halva priset!) samt två nystan gulgrön Tynn Alpakka från Du Store Alpakka. Har sedan tidigare sett en Chanel-inspirerad stickad dräktjacka och när jag hittade garnet på rea förstod jag att det var dags att göra den. Nu gäller det bara att först sy ihop min alpacka-tröja så att jag blir fri för nya projekt...

Tyvärr glömde jag kvar kameran i bilen under hela resan men några bilder av mina fynd ska jag nog kunna ordna samt lite mer om stoppen längs resan hemåt.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...