Antikmässan


Upptäckte i lördags att det var en antikmässa i staden och fick ett stort behov av att besöka den. Har sedan i somras ett stort intresse av broscher, speciellt de äldre, och hittade kilovis av dem på mässan! Då det var en sån där "fancy" antikmässa så blev det inte kilovis med smycken för min del, jag fick nöja mig med dessa men fem nya broscher är inte fy skam :). (Den längst upp till höger är visst från 1880-1890 talet, i perfekt kondition och glittrar underbart!)

Såg massor av andra saker också, massor med konst (även hötorgsvarianten), klockor, porslin, tändsticksaskar, plåtlådor, prydnadsföremål i porslin, bordssilver till förbannelse, pälsar, leksaker, halsband, ringar, skyltar, fotöljer, bord, krukor, bokhyllor, vaser, glas, kristall, kort sagt allt möjligt. Ser fram emot nästa mässa!


Stickningen på västen fortsätter, nu är jag inne på ryggen (kanske 1dm från ärmhålet) och snart är mitt tredje garnnystan slut. Västen ser ut lite konstig än så länge, proportionerna är inte som de ska och jag hoppas verkligen att västen ska bete sig på samma sätt som provlappen. Provlappen krympte mycket på bredden och blev faktiskt lite större på längden så jag hoppas att det kommer att funka, om inte annat så lär jag stå här med en riktigt konstig väst när den är klar.

Åter till pluggandet

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...