Jul i norrland

Såhär ser det ut i juletider här i norr, ganska mysigt om jag får säga det själv... Kisse är väldigt social och det är väldigt mycket mys som är omyst sedan hösten (= mycket att ta igen).

På stickfronten så är mina sockar klara, garnet tog slut i söndags men hade tur och fick tag i mer på måndagen. Är lite halvnöjd sådär, fick lite problem med trådspänningen under foten men efter jag tvättat dem blev det jämnare. Bild på dem kommer senare då de torkar nu :)

För att inte sitta här alldeles ledig så startade jag självklart upp en ny stickning. Inspirerad av en kofta i en Rowan-katalog och Cirkelkoftan i Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt men med annat spetsmönster (Stor rund dug från yarn over som samlat en massa fina mönster och översättningar) satte jag igång. Köpte några härvor Kidsilk Haze i skogsgrönt (inte svart!) och fick när sockgarnsbristen blev akut äntligen börja sticka.

Det har blivit några fel och repat upp stickningen därefter men nu hoppas jag verkligen att jag slipper fler fel, repa upp mohair är inte kul... Nä nu ska jag fika och fortsätta sticka :D

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...