Supersnabba tjocksockar


Så börjas det igen med sockor... Fick ett sticksår i höger höger pekfinger(!) i förrgår och då jag hela tiden stack in de spetsiga sticknålarna i såret valde jag att tillfälligt lägga stickningen på hyllan. I väntan på läkningen lade jag upp till ett par tjocksockar av Garngrossistens Raggsocksgarn och ett 4-tr ullgarn på 4,5mm stickor.

Tanken var att få sig en avkopplande stickning i väntan på läkningen, sanningen blev ett av de snabbaste sockar jag någonsin stickat! Lade upp maskorna vid 16.30 (44st, fast 4 färre skulle nog inte skada nästa gång...) och började sticka, stickade ganska lugnt och hade en promenadpaus och många fikapauser men när jag då ser eftertexterna till The September issue i går kväll (23.30) är inte bara första sockan klar utan jag har även påbörjat nr två!

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...