Från garn till tyg/From yarn to fabric









Bland det första jag färgade denna sommar var ullen som sedan kom att bli detta garn. Läsare som följt min blogg minns kanske hur jag inte blev speciellt nöjd, den bruna färgen var enligt mitt tycke lite blaskig...
When I started to dye again this summer, one of the first things I did was the wool that later on became this yarn. I wasn't satisfied, the brown colour just seemed to pale for me.




Eftersom jag inte har den blekaste aning om vad jag ska göra av allt garn jag spinner lät jag morsan kika igenom korgen på jakt efter nåt kul att väva av. Hennes val föll på det rosa/bruna och se bara så vackert tyget blir!
Since I haven't got a clue about what to do with all my hand spun yarn I let my mother choose some yarn to weave something fun with. She chose the pink/brown yarn and just look at how beautiful the fabric's getting!

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...