Den gula koftan / The yellow cardigan





Stickar vidare på koftan, är vara några varv från avmaskning så snart är jag på gång med nästa sida. Det börjar dra ihop sig mot skolavslutning och för att minska på packningen är planen att åtminstone sticka klart lilla koftan.

För tillfället har jag lagt "tusen och en natt"-sjalen på hyllan för att fokusera på koftan istället men även för att jag efter en snabb beräkning insett att 4 nystan inte räcker. Det visade sig att med min stickfasthet och bredd krävs ett gram för en cm så det blev till att dubblera. Passade på sista dagen av rea på några av Garnstudios garner, jag hade sån tur att jag upptäckte bristen i tid, och skickade paketet mot hemmet i norr. Jag kommer hur som inte hinna sticka det hela innan resan hem så lika bra att slippa extra packning (samt risken för att det inte kommer fram i tid).

Njuter av min tredje "jag har inget att göra"-dag och är lite förvirrad, det blir alltid så tomt när en intensiv period byts mot total ledighet.

Still knitting the small cardigan, I'm just a few rows from finishing the first side and soon I'll start on the other. The summer holiday is closing in and if I want to pack less stuff I have to finish off at least one thing.

The red shawl is for the moment hibernating to be able to concentrate on the baby cardigan but also since I realised that my yarn wasn't enough to make the shawl right now. It turned out that the shawl was growing quite slow, 1 gram for 1 centimetre so I quickly realised that I had to get my hands on some more. Since the sale on Garnstudio Drops yarn was ending yesterday I had to move fast and ordered some yarn and sent it to my hometown up north. Why wait for the package here and be stressed out if the postal service takes a long time (and also having to pack it in my bag).

Enjoying my third "I have nothing to do"-day and I'm a bit confused, it always gets so empty when I have nothing to do after an intense period.



- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...