På bibliotek med socka / At the library with sock





Nu har jag äntligen städat ur resväskan och hittade min sockstickning. Sjalen har som sagt växt till att likna ett litet hav och ska nu snart avmaskas, har bara inte vågat ännu...

Det är så praktiskt med ett litet projekt i väskan, det tar inte så mycket plats men i gengäld så isolerar den termosen sämre. Efter att jag stickat med 5-5,5mm stickor under väldigt lång tid tar det emot att jobba med 2,5mm, jag får faktiskt kramp i händerna!

I've finally emptied my suitcase and I found my sock project. The shawl is awaiting cast off but I haven't dared yet.

It's so practical to keep a small project in the bag, it doesn't take to much space but it does not insulate the thermos as much as a bigger project. After knitting with knitting needles size 5-5,5mm, it gets a bit hard to knit with 2,5mm. I get a cramp in my hands and can't open them, oh the pain!



- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...