Uppläggning / Casting on


Testar en ny uppläggningsteknik (vriden tysk uppläggning) som ska bli lite mer elastisk. För att se så att jag gör rätt så testade jag med två garner i kontrasterande färger. Det blev snyggt men jag vet inte om jag tycker att det blev så mycket mer elastiskt än en vanlig korsuppläggning, det tog bara en förbaskat lång tid!

Trying a new kind of cast on (Twisted German Cast On) that should be a bit more elastic than the long tail cast on. To make sure that I was doing it right, I used two different colour yarn. It does look good but is it more elastic, I don't know... But this I can tell you, it took a very long time (VERY!) to cast on.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...