Klippte av / Cut it off





Jag klippte av uppläggningen.

När jag började sticka sjalen tyckte jag att jag la upp så löst men det visade sig ändå vara för tajt. Allt eftersom sjalen växte så började den se ut som en ridå, det var inte vackert. När jag nu tröttnat tillräckligt så klippte jag av uppläggningen och strax ska jag göra en snygg avmaskning.

I cut off my beginning.

When I started to knit the shawl I made a very loose cast on, but not loose enough. As the shawl grew it started to look like a curtain for a local theatre, not beautiful at all. I got tired of it and cut off my cast on and I'll re-make it soon by making a loose cast off instead.



- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...