Spinner rosa / Spinning pink


Några dagar sedan besökte jag Gallejaurs kulturreservat för att hjälpa dem att sätta igång en spinnrock. Det var lite krångligt till en början, spinnrocken var lite annorlunda än jag är van vid och spänd som en fjolsträng, eller kanske något som är ännu hårdare spänt, men till slut kom den igång. Inspirerad av detta valde jag att sätta mig en stund framför spinnrocken när jag kom hem. Ullen är en ull/bambu-blandning jag köpt från Vinterverkstan när jag besökte Ullfest i Kil tidigare i år. Vet inte vad jag ska ha den till men den är så vacker att jag kände mig tvungen att köpa lite!

A few days ago I visited Gallejaur to help them get started with a spinning wheel. It was somewhat difficult in the beginning, the spinning wheel was a bit different to what I am used to and the drive band was tight as I do not know what, but it worked out in the end. Inspired by this I could not but start spinning when I got home. The wool is a wool/bamboo-mix I bought from Vinterverkstan when I visited the Sheepfest in Kil earlier this year. It is not really any colours I would wear, and I have no idea what I should do with it, but it is so pretty to look at that I just had to buy it!

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...