Upptagen med ingenting / Busy doing nothing

Sommarlovet är här så nu har jag äntligen tid att roa mig. De senaste veckorna har varit fyllda med kod och jag har knappt haft tid till något annat. Inte för att uppgifterna varit allt för svåra men för att det varit så roligt att lära sig något nytt. Just nu håller jag sporadiskt på att virka en krage i svart spets. Garnet har jag glömt vad det heter men det är en blandning av viskos och bomull vilket gör det svårt att skarva. Har till och med tvingats använda lim för att få det att fastna!

Nä, nu ska jag rita upp några mönster. Skulle gärna säga att bilden föreställer hur det är idag men det vore att ljuga, det vräker ner ute och jag sitter inne och längtar efter solen.

The summer break has come and I have finally time to spend doing fun things. The last few weeks have been filled with code and I have barely had time to do anything else. It has not been too hard to do the assignments but it has been so fun to learn to code that I have spent a lot of time coding other things. Right now I am spending some time now and then crocheting a collar in black lace. The yarn is named something that I have forgotten but it is a mix of viscose and cotton which makes it close to impossible to join. I have even been forced to use glue to make sure that the knot does not untie itself.

Well, I'm off to draw a few patterns. I would like to say that the photo above is from today but it is not, it is pouring down outside and I am inside waiting for the sun to return.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...