Färdigt garn


Det gick verkligen undan att spinna denna gång och rätt vad det var så tog ullen slut. Spann ett ganska ojämnt garn denna gång (med vilje) men insåg vid härvlingen att ett jämnt garn nog inte går av lika mycket.

För att bli kvitt lite snodd tvinnade jag av garnet litet och det kan vara därför de tjocka partierna inte riktigt ville vara med, vis av erfarenhet blir det därför ett jämnare garn denna gång, får vi hoppas...


Detta är ullen jag färgade i höstas innan resan gick söderut till studieorten, nog trodde jag allt att jag skulle ha spunnit upp detta i vintras + lite till men då arbetsbelastningen blev högre än tidigare så lades spinnandet på is. Nu hoppas jag på ett jämnt garn och lugnt väder, det är så roligt att spinna utomhus men med lätt bris (som det är idag) blåster fibrerna omkring så mycket!

Nu ska jag överväga inomhus-spinnande med ett glas chokladmousse (mer mousse åt folket!)


No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...