Mera garn



Så fick jag äntligen mer garn att virka med så nu växer sjalen/halsduken igen. Köpte två nystan till men jag misstänker att det kommer räcka med sammanlagt tre nystan för att sjalen ska få önskad bredd. Beroende på om bredden blir lagom får jag fundera vidare på vad jag ska göra av det fjärde nystanet.

Idag har det varit ett alldeles underbart väder och självklart planerade jag virkning i solskenet, planerade var ordet ja. Som vanligt lyckades jag skaffa mig blåsor i händerna, igen! Vände upp jorden där ett kraftigt eftersatt buskage suttit tidigare och efter mindre än halva sträckan spräcktes blåsorna som jag inte ens märkt av tidigare och plötsligt sved det som bara den!


Resten av dagen ägnades åt mindre krävande aktiviteter som att inspektera rabarbern, njuta av det fina vädret och läsa böcker. Efter en stund fick jag lite hjälp med solandet (som jag gjorde i långärmat och långbyxor, det drog lite snålt men med lite kläder var det skönt ute). Med lä från mina ben låg kisse och kurrade i solskenet, det är såhär alla sommardagar borde vara (men kanske några grader varmare).

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...