Topp i bomull


Hittade för en tid sedan ett mönster på en stickad top, Striped Fichu Neckline, 
i en Australiensisk tidning och har nu efter en stunds omräknande och provlappsstickande påbörjat stickningen. Stickorna som används till detta projekt är ovanligt nog inte Knitpro utan bambustickor från KA Switch. Precis som Knitpro har Switch utbytbara kablar men de senare har en mycket mjukare spets och detta minimerar risken för "sticksår".

Orginalmönstret stickades som de flesta plaggen under den tiden i ull men av någon outgrundlig anledning valde jag att sticka min i bomull, Schachenmayrs Catania. Kan hända att jag trodde lite för starkt på sommarvärmen och fruktade att en top i ull skulle bli för varm i sommar. Tänk ändå så dum man känner sig nu, att göra den i ull skulle nog ha varit mer passande för temperaturerna som varit hittills (då hade jag kunnat använda upp lite av garnlagret).

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...