Ny pelargon


Åter från ett happening på ett café utanför närbelägen stad där ett par tjejer gjorde en modevisning av egentillverkade kläder

Efter tre-fyra halvcirkelkjolar i samma mönster (men olika längder), tre likadana blusar och en knytblus i ganska olämplig jeanskvalitet blev det lite antiklimax. Här hade jag väntat och faktiskt längtat efter att se vad de hittat på och så blev resultatet blekt.

Inte blev upplevelsen bättre av att de bytte musik för VARJE modell som klev fram, efter att 14-16 olika låtar spelats och klippts av blev upplevelsen ganska tradig. Tyvärr verkade kollektionen bara vara en enda stor kompromiss och därför blev den enda bestående tanken jag lämnade modevisningen med: Varför bytte de musik hela tiden?


Lite besviken på resultatet tog jag mig vidare till en trädgårdsbutik som jag vet har ett väldigt bra urval och finfina priser. Trots att jag nu befinner mig i norrland har sommaren allt mer börjat etablera sig och synen som mötte mig var ganska annorlunda mot för den jag såg två veckor sedan. Växthusen var ganska urplockade, men med tanke på hur fullt det var då så fanns det fortfarande blommor i överflöd. När jag gick genom ett av växthusen såg jag hur de reade ut de fina pelargonerna med en skylt "tre stycken för hundra kronor". Jag behöver kanske inte säga att jag ropade ut av glädje och slog till!

Pelargonen på bilden ovan är en Madame Thibault som jag föll hals över huvud för och jag måste erkänna att blominköpet var dagens stora höjdpunkt.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...