Spinner igen!






Spinnrocken är uppackad och ihopmonterad så äntligen kan jag spinna igen. Detta är av ullen som inköptes hos Gudruns Ullbod under vävmässan och resultatet blev förvånansvärt mörkt! Jag har dragit mig för att spinna av ullblandningen men den verkar ju faktiskt bli ganska bra. Som säkert syns har jag experimenterat lite med spinntekniker för att få ett ojämnt garn, är inte jättebra på att spinna jämnt ännu så då är det lättare att maskera felen med lite fler tjocka partier och kalla det för effektgarn :P.

Som vanligt fick jag hjälp med spinnandet av katten som tyckte att den här mackapären såg ut lite hotfull (hon gömde sig bakom trappan och tittade på en stund innan hon vågade sig fram). Efter en snabb inspektionsrunda slog hon fast att den inte var farlig och lade sig därefter på filten bredvid för att se till att jag jobbade på ordentligt.

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...