Spinner igen / Spinnig again





Äntligen har jag tid att spinna lite igen. Funderar på att virka en ny kofta(?) som jag gjorde i svart här om året (se den svarta här som är löst baserad på ett Stitch Diva-mönster), tråkigt nog verkar jag ha glömt av att fota av den då den blev klar). Den är så skön men lite, ja ni vet, svart. Har cirkus fyra hekto som jag ska använda och det bör väl ändå räcka? Jag har för mig att den jag gjorde i svart drog just över tre hekto men då den inte är i närheten kan jag inte heller väga den för att ta reda på det, typiskt.



Det är nog inte så dumt att spinna lite extra, då jag verkar vara lite längre än genomsnittet så blev den faktiskt lite kort i ryggen så varför inte? Spinner lite mer så behöver jag inte oroa mig.



Finally I have got some time to spin yarn. I am thinking about crocheting a new cardi-shawl like the black one I made about a year ago (the black one here, loosely based on a pattern from Stitch Diva, unfortunately I seem to have forgotten to take a photo of it when it was finished). It is so cosy and nice but a bit, well you know, black. I have bout four hectograms wool laying around that I am planning to use, that should be enough, should it not? I have a faint memory that the black one needed just a bit more than three hectograms but since that cardigan is not available for me right now I can not look into that.



I do think that it is best to spin a bit extra, I will not have to worry and since the cardi-shawl turned out a bit short in the back for me there might not be a bad idea to make it a bit bigger. I think that I will spin some more yarn just in case...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...