Sticka i bilen? / Knitting in the car?




Kilade norrut till släkten för det årliga julbesöket och då koftan var lite väl stor tog jag med krokningen istället. Jag hade även med mina fingervantar (har en kvar + tummarna) men då det blev ursligt mörkt i bilen fanns det inte en chans att jag skulle klara av att sticka dem i bilen. Nog försökte jag alltid men det resulterade enbart i en massa aviga där det skulle vara räta och räta där det skulle vara aviga.

Travelled north to visit my relatives for the annual Christmas-visit and since the cardigan is quite big I chose to bring my Tunisian crochet instead. I did bring my fingerless gloves (one left to do + two thumbs) but when it became too dark in the car I had to admit that it was not going to work. I did try but it resulted in purl where there should be knit and knit where there should be purl.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...