Saft och garn / Lemonade and yarn


I somras gjorde mamma saft, svartvinbär och citron, och fryste ner det i små portionsförpackningar som är perfekt för en tillbringare.

My mother made lemonade this summer, blackcurrant and lemon, and froze it in small packages that are perfect for one jug(?).


Mer garn från rean.

I och med att min lokala garnbutik hade en rea innan jul så köpte jag några härvor garn jag haft ett öga på i ett tag. Jag funderar på en Moebius sjal men jag har ingen aning om i vilket mönster (mosstickning?).

More yarn from the sale.

Since my LYS had a sale before Christmas, I bought some skeins of yarn that I have had an eye on for quite some time. I am thinking some sort of Moebius shawl but I have not found the right pattern fore it yet (seed stitch?)

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...