Snökristaller och ull / Snow crystals and wool



Kunde inte hjälpa det, jag måste visa en vinterbild till!

Som ni kanske förstått så pluggar jag söderut och i och med vinterns frånvaro (spöregn dagarna innan jag åkte hem för jul) så är det så skönt med lite snö och kyla. Här om dagen när jag var hemma var det perfekta förhållanden för iskristaller på kvistar och grenar så jag rusade ut med kameran i högsta hugg och fick några fina bilder, bland annat denna.


I can't help myself, I just have to show you another winter-photo!

AS you may have understood I study in the south of Sweden and since the winter has been a bit warm this year (it was pouring rain just days before I went home for Christmas) I has been so nice with a bit of snow and low temperature. The other day when I was at home we had perfect conditions for large snow crystals on twigs and branches so I quickly headed out with my camera and took some nice photos, one of them was this one.





Blev efter fotandet lite inspirerad och plockade fram min syntet och merino-blandning för att spinna lite. Då det är lite halvmörkt denna tid på året syns inte glittret men tro mig, det glittrar!

After taking these inspiring photos I just had to start spinning my white and glittery merino blend. Since It is still a bit dark here you can not really see the glittery fibres but believe me, it glitters!



No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...