Klart!


 Efter att jag plockat ner väven och lagt ifrån mig den inträffar detta! Katten dyker upp och lägger sig på den, som tur var på avigsidan... Hon har som en känsla för material och älskar att ligga på fina saker. Annars har jag mest syssla med sånt som händer på sommaren: släktbesök! Kakor har bakats samt ätits upp (förutom de jag gömde då :P).


Såhär ser alltså väven ut på rätsidan. Detta är en snutt med grönt som jag hittade på en kon, riktigt fin färg men var osäker på hur långt det skulle räcka. När sista biten var kvar så tänkte jag att det är nu eller aldrig och satte fart, fick ut ca 40-45 cm av det gröna (pressade ut det sista av varpen också, ingen kul vävning på slutet kan jag förtälja!). Men nu är väven nere och pressad så då återstår bara monteringen, vilket jag måste skjuta på tills andra delen till projektet är klar :D.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...